de laatste loodjes... - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu de laatste loodjes... - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes...

Door: Jans en Sylvia

Blijf op de hoogte en volg jans en sylvia

08 Maart 2014 | Finland, Salla

Gisteren en vandaag heten het rustdagen te zijn. Maar jullie kennen ons beter;-). Niks rust. Gisteren hebben we een wandeling in het bos gemaakt. Stiekem over een langlaufloipe. Nou stiekem..., de langlaufers keken ons niet altijd even vriendelijk aan. De wandeling was heen en terug 8 km. Maar vanwege de sneeuw leek het wel 16km. Des te lekkerder was het zwemmen en de sauna erna. Die hadden we gewoon verdiend. Tijdens de stop, in het rendierpark, hebben we nog even de tentoonstelling over de natuur bekeken. Hebben we gelijk wolven gezien. opgezet dat wel, maar ach, hoeveel kans hadden we daarop in het echie:-).
Vandaag opnieuw gewandeld naar het rendierpark. (Ja eigenlijk speelt alle pret zich af in dat park, tenminste als je niet skiet). Maar nu namen we het gewone pad, want vandaag begon het stevig te dooien. Op het park hebben een aantal mensen in de groep als excursie op het ijs mogen rijden in een Lada. De instructeur gaf een sterk staaltje slippen weg, maar onze , iets minder stoere, knapen reden met een slakkegangetje door de bochten. Gelukkig voor de kijkers onder ons slipte er 1, omdat hij bij de start teveel gas gaf. En een ander gaf nog een leuk spektakel te zien. Vastlopen in de sneeuw langs de baan. Dus moesten enkele omstanders mee helpen duwen. Verder was het maar een saaie bedoening. Maar de beloning, warme bessensap, ging er wel in, in die koude wind.
Jans heeft nog heel uitgebreid afscheid genomen van een aantal huskies. Beide partijen genoten ervan,, zo te zien:-).
Terug in het hotel nog een laatste zwempartij, afgerond met een saunabezoek. En toen was het tijd voor koffers inpakken.
EINDE REIS :-( .