dreams come true - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu dreams come true - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu

dreams come true

Door: Jans en Sylvia

Blijf op de hoogte en volg jans en sylvia

05 Maart 2014 | Finland, Salla

Eindelijk, DE dag is aangebroken. Na gisteren wat verhalen aangehoord te hebben over de leuke tocht, was het eindelijk onze beurt om met de honden op pad te gaan. Eerst weer theorie over hoe om te gaan met de slede. De clue is om te weten hoe te remmen, want voor de rest zijn de honden redelijk eigenwijs en doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Rennen dus! Jans was de menner van de slee met 6 honden. Die beesten leken een beetje op Jans zelf, een beetje tomeloos ;-). Ze wilden constant de wedstrijd winnen, terwijl wij de laatste slee bemanden. Gewoon voordringen, links en rechts willen inhalen en dan nog verontwaardigd omkijken omdat Jans voortdurend op de rem moest trappen. Nu geef ik toe, dat stelletje honden voor ons waren gewoon sukkels in een sukkeldrafje :-( . En nog kreeg de menner daarvan het voorelkaar om van de slee af te kukelen. Sukkels he!
Wederom een koffie/choco break, met bbq worstjes. Het blijft wel geinig om op een rendiervelletje in de sneeuw te picknicken.
Ook hier vloog de tijd en de rit om. Nog even uitgebreid afscheid nemen van de honden en onze rijbewijzen ophalen en dan weer in de bus terug.
Omdat we nog een stukje dag over hadden, hebben we er een wandeling rond het meer aan vastgeknoopt. Beetje lastig om op het pad te blijven, want dat was soms echt niet te zien. Af en zakten we diep weg in de sneeuw. Dan snap je wel waarom weinig mensen hier lopen. Alleen domme toeristen doen dat. De rest bindt gewoon de lange latten onder of pakt de sneeuwscooter:-). Wat wel weer grappig was, onderweg had iemand in een schuilhut een bbq aangestoken. Een mooi moment voor ons om even na te praten over de sledetocht van vamorgen:-). Zo nu nog even omkleden voor het culturele feestje van vanavond.

• 05 Maart 2014 - 16:41

Anke:

Geweldig! Goed zo Jans, zo ken ik je. Niks geen gesukkel, gewoon racen met die tomeloze honden. Je zal genoten hebben! Leuke foto's op Facebook. Veel plezier weer! Groeten uit 15 graden, zon, krokussen en narcissen :)

• 05 Maart 2014 - 18:17

Karin:

geweldig om dit mee te kunnen maken, maar met de verslagen lijkt het net of we er bij zijn.
    nog veel plezier