liefde op eerste, tweede, derde... gezicht:-) - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu liefde op eerste, tweede, derde... gezicht:-) - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu

liefde op eerste, tweede, derde... gezicht:-)

Door: Jans en Sylvia

Blijf op de hoogte en volg jans en sylvia

05 Maart 2014 | Finland, Salla

Vandaag begonnen met een sneeuwwandeling naar het rendiercentrum. Dat is de plek waar we later op de dag onze sledetocht zullen gaan maken. Aangekomen bij het centrum zagen we een aantal sledes klaarstaan waarmee de andere helft van onze groep op pad zouden gaan. Deze sledes worden getrokken door honden. Nou, dat betekent dus dat ik Jans voorlopig kwijt was. Hij heeft zowat de hele groep geknuffeld. Een stuk of 50 dus. Gelukkig was het niet koud en kon ik het op mijn gemakkie allemaal vastleg
gen voor het nageslacht. ;-).
Terug naar het hotel voor de lunchbreak. Daarna werden we opgehaald en naar datzelfde de centrum gereden. Eerst kregen we theorieles in het besturen van een rendierslee. Stelt niks voor, want die beesten volgen gewoon de leider.
Het was best wel een mooie rit in de bossen. Halverwege stopten we voor een fotostop. Dat was bij een houten yurt, een inlandse tent. Daar werden worstjes op een stok uitgedeeld, terwijl er een flink kampvuur werd gestookt. Wij onze worstjes braden, terwijl de akela, oh nee de gids, koffie en choco gingen maken. Werd het toch nog gezellig :-). Iemand stelde voor om kampvuurliedjes te gaan zingen, maar we kwamen niet verder dan potje met vet. Gelukkig had niemand daar zin in, want geheid dat de rendieren op hol hadden geslagen. Na deze stop zijn we, veel te snel, weer naar de stal gereden. Het leek wel of die beesten het roken, want we waren er zo.
terug in het hotel nog eventjes gezwommen en in de sauna gezeten, want je wil die bbq rook toch wel uit je haren hebben.
's-avonds hebben we nog gezellig een spelletje gedaan met enkele gasten. De dagen vle