stoere knapen en meiden - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu stoere knapen en meiden - Reisverslag uit Salla, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu

stoere knapen en meiden

Door: Jans en Sylvia

Blijf op de hoogte en volg jans en sylvia

03 Maart 2014 | Finland, Salla

Vandaag begonnen we eerst met een lezing over het Noorderlicht. Een prachtige diavoorstelling, gelardeerd met filmpjes van de mooie luchten in Lapland. Het klonk alleen heel erg alsof het net allemaal geweest was. Maar de week is nog niet voorbij... We blijven hoopvol naar boven staren.
De middag brachten we door op de sneeuwscooter. Het zijn hele stoere apparaten, heel erg geschikt voor stoere knapen. Dus dat ze deze keer bemand werden door allemaal 50+ moest haast wel de reden zijn dat we steeds zachtjes over de sneeuw gleden. Zo af en toe klonk er toch wel eventjes een brul. Had nou iemand de gashendel en de rem doorelkaar gehaald, of was het toch een vleugje rock and roll?
Zo glijdend door de bossen over wit sneeuw, met af en toe een vers vlokje, dat doet je wel wat. Veel te snel kwamen we bij het uitzichtpunt op een hoge borg. We zouden zelfs Rusland moeten kunnen zien. Maar dan moesten we wel wat kunnen zien... Verdikkeme, zit die sneeuw ons toch een keertje dwars. Maar ach, we kunnen dat wel (opschepperig) zeggen. Hihihi.
Vanavond nog gegeten in een lokaal restaurant met de hele groep. Leuke tafelgesprekken, want we beginnen een beetje los te komen. Onze overburen waren ook bijna echte overburen. Ze wonen net aan de andere kant van ons stationnetje :-).