de eerste dag was gelijk een feestje - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu de eerste dag was gelijk een feestje - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van jans en sylvia - WaarBenJij.nu

de eerste dag was gelijk een feestje

Door: Jans en Sylvia

Blijf op de hoogte en volg jans en sylvia

02 Maart 2014 | Finland, Rovaniemi

Na een verschrikkelijke vroege ochtend vlogen we naar Lapland . Vanaf het vliegveld in Rovaniemi gelijk door naar Santa Claus village. Een soort Efteling, maar dan vele malen kleiner. We hebben het verblijf van Santa bewonderd. Alleen die goede man zelf hebben we niet gezien, want de wachtrij was ook van het formaat Efteling :-( .
Maar, zwervers als wij zijn, hebben langs het randje van het dorp de husky kennels gevonden. Jans helemaal in zijn element. Hij kon naar hartelust de huskies knuffelen. Maar eerlijk is eerlijk, de honden knuffelden hem ook. :-)
Toen naar het hele andere eind van het dorp. Want daar zouden we het rendier van Santa kunnen zien. Alleen, welke was het nou? Die ene die lekker in het zonnetje lag te soezen, of die andere die staande aan het slapen was? Acht, wat maakt het uit! Het waren onze eerste rendieren live ever!
Door naar het hotel. Maar eerst nog wat boodschappen doen. Wat bier o.a., want in het hotel zijn ze 3x zo duur. En wij zijn gekke Henkie niet! Na het eten nog even een wandelingetje in de sneeuw gamaakt. Toch spijtig dat we geen skibroeken aangetrokken hadden, want nu werd het natte pijpen :-( .

• 03 Maart 2014 - 11:32

Marie Siebers:

Het eerste bericht klinkt al goed. We zullen jullie volgen.
    Heel veel plezier verder en doe voorzichtig.

• 03 Maart 2014 - 11:33

Anke:

Klinkt helemaal leuk! We willen natuurlijk ook graag sneeuwfoto's, huskyfoto's, rendierfotos's zien. Veel plezier!